Přeskočit na obsah
Info TV Brno

Vaše regionální jihomoravská televize

Lodě dopravního podniku přepravily na Prýglu rekordní počet cestujících, už druhý rok po sobě!

Zpravodajství

BRNO – Šestasedmdesátá plavební sezona na Brněnské přehradě je minulostí! Zájemci se loděmi brněnského dopravního podniku mohli o uplynulém víkendu svézt letos naposledy. Už druhý rok po sobě přitom trhla lodní doprava rekordy v počtu přepravených osob. „V kurzu jsou jak linkové jízdy, tak i plavby na objednávku. Nejvíc cestujících převezlo sedm lodí dopravního podniku v červenci,“ nastínila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Doležalová.

Letos přepravily lodě brněnského dopravního podniku téměř 290 tisíc osob a k tomu bylo dalších bezmála 180 mimořádných plaveb na objednávku. „O více než čtyři tisícovky cestujících jsme překonali loňskou rekordní sezónu, kdy jsme převezli nejvíc pasažérů od 80. let minulého stolení. Nejvytíženějším měsícem byl červenec, kdy se svezlo přes 80 tisíc cestujících. Nahrávalo tomu dobré počasí, oblíbenost brněnského Prýglu, dobrá kvalita vody a hlavně našich služeb,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Mezi nejoblíbenější zastávky na plavební dráze lodí patří tradičně hrad Veveří a Kozí horka. Naopak nejméně lidí nastupuje a vystupuje v přístavišti Skály a Mečkov. I když lodě v letošní sezóně naposledy vypluly o poslední říjnové neděli, práce v loděnici zdaleka nekončí. „V příštím týdnu svezeme do přístaviště můstky a plovoucí zařízení. Následně na souš vytáhneme i jednotlivé lodě, které v zimním období čeká každoroční údržba. Ta se skládá například z demontáže baterií, obnovy venkovních nátěrů a palubního vybavení,“ přiblížil vedoucí lodní dopravy Martin Ecler.

Pro flotilu sedmi lodí DPMB je charakteristický elektrický pohon. Lodě totiž jezdí na baterie. Sedm sad baterií se skládá z 1 116 bateriových článků, kdy jeden článek váží okolo 65 kg. Vydrží 7 až 8 let. „Jejich správná údržba má vliv na životnost, kapacitu a celkovou spolehlivost. V letošním roce jsme proto investovali do výměny systému zimního dobíjení, který pocházel už z roku 1995, “ informoval generální ředitel brněnského dopravního podniku Havránek.

V plavební sezóně, která pravidelně trvá od dubna do konce října, zajišťuje DPMB pravidelnou linkovou dopravu z Brna – Bystrce do Veverské Bítýšky. Plavební dráha je dlouhá necelých 10 km. Lodě ji ujedou za 70 minut.

Ilustrační foto: DPMB


Podobné zprávy

Spoj se s námi

To nejnovější z Instagramu