Přeskočit na obsah
Info TV Brno

Vaše regionální jihomoravská televize

Elektronické šalinkarty si cestující v Brně oblíbili, při jejich prodeji padaly rekordy

Zpravodajství

BRNO – Jako krok správným směrem se ukázal systém elektronického odbavování cestujících, který před časem zavedl brněnský dopravní podnik. Tento systém totiž překonal další zásadní metu, kdy během měsíce září padly hned čtyři rekordy v počtu prodaných jednorázových jízdenek službou „Pípni a jeď!“. Díky elektronickým šalinkartám navíc zmizely fronty u přepážek.

Rekord v počtu zakoupených jízdenek službou „Pípni a jeď!“ padl ve středu 21. září. Cestující v tento den ve vozech brněnské MHD uskutečnili dohromady 48.373 transakcí. „Doposud jsme nejvíc jízdenek ve vozech prodali v devátém měsíci loňského roku. Letos v září jsme metu 44.653 transakcí překonali, a to hned čtyřikrát. Potvrzuje se, že jízdenky zakoupené bezkontaktně kartou přímo ve vozech se těší stále větší a větší oblibě. Od jejich zavedení jsme prostřednictvím služby „Pípni a jeď!“ prodali jízdenky za více než 300 milionů korun,“ popsal Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.

Podle mluvčí dopravního podniku Barbory Doležalové „Pípni a jeď!“ aktuálně tvoří 44 procent z prodaných jednorázových jízdenek. „Menší zájem o papírové jízdenky je patrný. Aktuálně je však stále využívá přes 30 procent cestujících. Postupně ale dojde k jejich omezování,“ uvedla s tím, že elektronické odbavování cestujících zavedl Dopravní podnik města Brna v roce 2017. „Nejdříve si cestující mohli koupit elektronickou šalinkartu. Před dvěma lety se služba rozšířila i o elektronický nákup jednorázových jízdenek ve vozech MHD. Jednorázové jízdenky využívá 25 procent cestujících, 75 procent upřednostňuje šalinkarty, které jsou od letošního roku vydávány pouze elektronicky,“ doplnila Doležalová. Dopravní podnik města Brna aktuálně eviduje 164.176 elektronických předplatních jízdenek. Díky tomu, že se tzv. šalinkarty vydávají pouze elektronicky, zmizely každoroční fronty u přepážek. Aktuálně si lidé na předprodejní místa DPMB chodí pouze pro pomoc, když si s vyřízením elektronické předplatní jízdenky neví rady.

Ilustrační foto: DPMB


Podobné zprávy

Spoj se s námi

To nejnovější z Instagramu